פינת ההורות עם רינה בן עיון חמישי שמח: טעויות בהורות 104.5 FM רדיו צפון

פינת ההורות עם רינה בן עיון חמישי שמח: טעויות בהורות 104.5 FM רדיו צפון

טעויות בהורות

אז מהי בכלל טעות?

טעות היא כל פעולה שעשינו או קרתה שלא בהכרח בשליטתנו שהתוצאה שלה לא הייתה התוצאה לה ציפינו.

אני רוצה להציע היום נקודת מבט חדשה על המילה טעות.

טעות היא יצירת מציאות חדשה שיצרנו שמתוכה אנחנו לומדים, מתפתחים ומדייקים את ההורות שלנו, לכן היא הולכת יד ביד עם ביקורת ורגשות האשמה.

כי גם אלו הם מנגנוני דיוק הורי והם שם כדי שאגדל מהם ולא שאקטין את עצמי מולם.

 

לפינה המלאה ברדיו

בשיתוף פעולה עם "ג'אמה- הבית לאימהות ולאימהות שבדרך"

 

מה שבדרך כלל מעורר בנו את התחושה שטעינו, זה לא תמיד התוצאה, אלא עצם המחשבה שיש נורמה מסוימת, יש דרך אחת שלכאורה "צריך" לצעוד בה, וכאשר אני זזה מהדרך הזאת- אני נחשבת כ"טועה". וזה מאוד תלוי בסביבה שבה נהיה או נבחר להיות.

נגיד סביב נושא רגיש של הנקה, אני אישית הנקתי כל ילד שנתיים ו3 שנים, אבל אם יש אמא שבוחרת שזה לא מתאים לה- אז זה לא מתאים לה ויש לפעמים קבוצות שיגרמו לה להרגיש שהיא לא בסדר ולמה היא לא מניקה? ואגב, זה יכול לקרות גם ההפך, גם אני בסביבה מסוימת קיבלתי מבטים על זה שאני מניקה ושהתינוק שלי תלוי בי וזה בגללי. כמובן שכשאנחנו שלמות עם הבחירה שלנו הערות מפסיקות להגיע אבל הסביבה שבה נהיה והדעה הרווחת בה- יכולות לגרום לנו להרגיש אם אני בסדר או לא בסדר.

וכאן יש מסר חשוב מאוד שאני רוצה להעביר שגם בתהליכים אישיים אני שמה לב שהוא תמיד עולה- התחושה שהטעות מולידה בנו היא שאנחנו לא בסדר.

ואני באה לשאול "בסדר של מי?" הרי לכל אחד יש את הסדר שלו את ה- ORDER שלו אז ברור שהסדר שלי שונה מסדר של אמא אחרת. אני קובעת את הסדר של עצמי, של התינוק שלי של המשפחה שלי וכמו שדיברנו על הביקורת, בהקשר של טעות, יש לאנשים רצון לאשר את הסדר שלהם אז הם יכולים לגרום לנו להרגיש שאנחנו לא בסדר, אבל אנחנו בסדר גמור. כי אנחנו בסדר שלנו.

 

לכל אחד יש את הדרך שלו, שמתאימה עבורו ועבור המשפחה שלו. ברגע שאנחנו מחליטים וקובעים שיש רק דרך אחת נכונה וטובה לפעול בה, אנחנו נהיים שיפוטיים כלפי כל דרך ששונה מהדרך הזאת, גם כלפי עצמנו וגם כלפי אחרים. ברגע שנצא מנקודת הנחה – שכל הדרכים טובות ונכונות עבור מישהו, גם אם זה לא עבורי– נוכל "לנקות" את השיפוטיות כלפי אחרים ונתחיל בכך כשננקה שיפוטיות כלפי עצמנו. אם נהיה שיפוטיים כלפי עצמנו – נהיה שיפוטיים גם כלפי הסובבים אותנו וברגע שנקבל באהבה ובהשלמה את הדרך שלנו ולא נשווה לדרכים אחרות – נוכל לייצר מעין שקט פנימי וחיצוני ולשחרר שיפוטיות שיפחיתו את הביקורת שלנו כלפי עצמנו ואת הביקורת של אחרים כלפי עצמם וגם כלפינו.

 

לסיכום

  • טעויות הן דבר אנושי
  • הן הכרחיות כחלק מהלמידה וההתפתחות המשותפת שלי מול הילד שלי והטעות שקרתה הייתה צריכה לקרות כחלק מהמסע שלנו יחד.
  • עם כל ילד יש טעויות אחרות, כי כל ילד מלמד אותי משהו אחר בעצמי, בדרכו
  • מטרת הטעות היא להאיר את עיננו, ללמוד, להתפתח ולדייק את ההורות שלנו
  • טעות מאפשרת לנו ליצור מציאות חדשה שמקדמת אותנו בצורה הנכונה ביותר במסע ההורי שלנו
  • החמלה העצמית, עליה דיברנו בפינה של רגשות האשמה, צריכה לבוא לידי ביטוי בכל מערכת היחסים שלנו עם טעויות ולזכור שאנחנו אנושיות, אנחנו לומדות ואנחנו כל הזמן מדייקות את הדרך.

אז מה אפשר לעשות?

  1. להחליף את נקודת המבט על המילה טעות ב"יצירת מציאות חדשה שיצרנו"- כאן, בטרמינולוגיה הזאת אנחנו מבינים את הכוח שלנו ביצירה
  2. לזכור שטעות היא דבר אנושי ואנחנו צריכים אותה כדי לדייק את ההורות שלנו
  3. אם קשה לנו עם טעויות בהורות, כנראה קשה לנו עם טעויות בכללי, כא אני מציעה ליזום טעויות קטנות ונשלטות כדי לתרגל את ההתמודדות עם התוצאה, כך נתרגל את "שריר הטעות" ונלמד לקחת טעויות מסוימות קצת יותר באיזי
  4. מערכת היחסים שלנו עם טעויות נובעת ממערכת היחסים שחנו עם שליטה, ברגע שנסכים לראות את זה, נוכל לעשות עבודה גם על שחרור שליטה, על לסמוך על האחר

 

אהבתם? שתפו

שיתוף ב facebook
שיתוף ב telegram
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email
שיתוף ב print
צרו איתי קשר
close slider

מוזמנים לפנות אלי בכל שאלה שעולה על רוחם, בין שתרצו להתייעץ על מצב קיים או שאתם מתעניינים בהזמנת סדנא לארגון שלכם. 

NEW VIEW LOGO

תודה שהצטרפתם אלינו

NEW VIEW LOGO

תודה שפנית אלי

אחזור בהקדם

Call Now Button